“Jau otro gadu pēc kārtas Nielsen ir atzinis “Putnu fabrikas Ķekava” jaunos produktus par labākajiem pārstrādātās gaļas kategorijā. Priecājamies, ka sīvā konkurences cīņā no visiem pērnā gada jaunajiem produktiem šādu atzinību ieguva tieši mūsu cāļa šķiņķi īpašā gardēžu marinādē. Mēs ieguldām lielas pūles gan sabiedrības tendenču izpētē – kas cilvēkiem garšo, kas ir modē, kādas ir dzīvesstila izmaiņas, gan paši ieviešot augstākus kvalitātes standartus, audzējot putnus bez antibiotikām,” saka Andrijus Pranckevičs, A/S “Putnu fabrika Ķekava” valdes priekšsēdētājs.
“Konkurence gaļas tirgū Latvijā ir ārkārtīgi spēcīga, jo sevišķi tas ir jūtams putnu gaļas nozarē, kur konkurējam arī ar citiem gaļas veidiem. Taču ņemot vērā spēcīgās veselīgā dzīvesveida tendences, cilvēki arvien vairāk novērtē tieši putnu gaļu – tas ir ne tikai Latvijā, bet arī visā pasaulē visstraujāk augošais gaļas segments. Tirgus analītiķi paredz, ka arī nākamajos 10-20 gados pieprasījums pēc vistas gaļas augs par 3-5% ik gadu,” stāsta A.Pranckevičs.
“Lepojamies, ka pērn 99% vistu uzauga veselas un bez jebkādas saskarsmes ar antibiotikām, un mērķtiecīgi turpinām paplašināt svaigās gaļas produktu grozu “Audzēts bez antibiotikām” grupā. Pērn sākām piedāvāt pircējiem cāļa steikus BBQ marinādē, kā arī par labāko jauno produktu atzītos – cāļa šķiņķus īpašajā gardēžu marinādē. Šogad ar atzīmi “Audzēts bez antibiotikām” piedāvājam īpaši gardos jaunās grila sezonas produktus – cāļa gaļas iesmiņus un steikus ar dažādām garšām,” atklāj Zoja Golubeva, “Putnu fabrika Ķekava” jauno produktu attīstības daļas vadītāja.
“Vairāki tūkstoši jaunu produktu ik gadu liek ražotājiem tiešām iedziļināties pircēju vēlmēs. Jau divpadsmit gadus rīkojot šo veiksmīgāko jaunumu atlasi, redzam, ka cilvēki arvien vairāk izvēlas dabīgus, veselīgus un kvalitatīvus pārtikas produktus. Uzvarētāji tiek izvēlēti divās kārtās – pirmajā tiek izraudzīti pēc apgrozījuma trīs pieprasītākie jaunie produkti katrā no 20 kategorijām. Otrajā posmā pircēji nosaka produktus, kas tikuši pamanīti, iegādāti, novērtēti un iegādāti atkārtoti. Uzvarējušo produktu nosaka indekss pēc šiem abiem rādītājiem. Tādējādi arī Ķekavas cāļa šķiņķi īpašā marinādē šo uzvaru ieguva ne tikai pēc labiem pārdošanas rādītājiem, bet arī reālā patērētāju viedokļa – tie augstu novērtē kā produkta garšu un kvalitāti, tā arī, piemēram, iepakojuma dizainu un mārketinga komunikāciju,” stāsta Ilona Lepp, Nielsen izpilddirektore Baltijas valstīs.
““Putnu fabrika Ķekava” bija pirmais gaļas ražotājs Baltijā, kas ieguva tiesības svaigās gaļas produktiem lietot marķējumu “Audzēts bez antibiotikām” – īpašā labturības un biodrošības vide nodrošina putniem teicamu veselības stāvokli visā augšanas periodā un neļauj tiem slimot. Tāpat mūsu putniem ir kustības brīvība, svaigs gaiss, atbilstošs mikroklimats un dabīga un pilnvērtīga barība. Par tās drošību esam pārliecināti, jo arī vistas un cāļu barība tiek ražota tepat Latvijā – “Putnu fabrika Ķekava” ir vienīgais pilna cikla ražošanas uzņēmums putnu audzēšanā un vistas gaļas produktu ražošanā,” informē A.Pranckevičs.
“Putnu fabrikai Ķekava” Latvijā pieder vairāk kā 90% tirgus daļas no visiem vietējās izcelsmes putnu gaļas ražotājiem. Kopā ar importēto putnu gaļu, uzņēmuma tirgus daļa Latvijā ir apmēram 40%, Lietuvā – ap 10% un līdzīgi arī Igaunijā. “Putnu fabrika Ķekava” eksportē produkciju arī uz Baltkrieviju, Ukrainu un Uzbekistānu, kā arī Dāniju, Īriju un Nīderlandi.