Latvijā vadošais mājputnu gaļas ražotājs “Ķekava Foods” savu produkciju eksportē uz 14 valstīm. Pēdējā finanšu gada laikā uzņēmums ir piedzīvojis nozīmīgu izaugsmi – eksporta zīmolu produkcijas apgrozījums audzis par 23 %, bet kopumā eksporta apgrozījums ārpus Latvijas palielinājies par 10 %.
“Vairāk nekā puse no “Ķekava Foods” produkcijas pēdējo trīs gadu laikā tiek eksportēta uz ārvalstīm. Tas apliecina, ka mūsu eksporta stratēģija ir veiksmīga un to, ka “Ķekava Foods” putnu gaļas produktu augsto kvalitāti novērtē ne tikai Latvijā, bet arī daudzviet pasaulē,” saka Dominiks Olbaks (Dominykas Olbakas), “Ķekava Foods” valdes loceklis un pārdošanas departamenta vadītājs. “Par mūsu nozīmīgāko eksporta tirgu ir kļuvušas Skandināvijas valstis, kurās sekmīgi darbojamies un turpinām audzēt tirgus daļu. Mūsu panākumu pamatā ir eksporta zīmols “Top Choice Poultry”, kuru izveidojām īpaši Skandināvijas tirgum, piedāvājot svaigas un saldētas putnu gaļas produktus, tostarp marinādes. Stratēģija veidot konkrētam tirgum atbilstošu zīmolu ir izrādījusies veiksmīga – šī zīmola produkcija jau guvusi atzinību gan Zviedrijas mazumtirdzniecības tīklos, gan HoReCa jomas klientu vidū. Paralēli “Top Choice Poultry” mēs attīstām arī eksporta zīmolu “Grannfågel”, kas veidots īpaši Somijas un Zviedrijas tirgiem, piedāvājot gan svaigas, gan pārstrādātas putnu gaļas produktus.”
“Skandināvijas un Baltijas patērētāji īpašu uzmanību pievērš produktu kvalitātei, izcelsmei, ilgtspējai un atbildīgai attieksmei pret putnu audzēšanas procesiem. “Ķekava Foods” kvalitātes zīme “Audzēts bez antibiotikām” ir augstu novērtēta, jo tā atspoguļo rūpīgu un pārdomātu attieksmi visā ražošanas ciklā. Tieši šī pieeja palīdz mums izcelties tirgū un veidot ilgtermiņa attiecības ar starptautiskajiem partneriem,” uzsver D. Olbaks.
No 4. līdz 8. oktobrim Ķelnē, Vācijā, “Ķekava Foods” jau desmito reizi piedalās pasaulē vadošajā pārtikas industrijas izstādē “Anuga 2025”, kur prezentē eksportam pielāgoto produktu portfeli: “Top Choice Poultry”, ietverot arī “GrannFågel”.
“Dalība izstādēs ir būtiska mūsu eksporta stratēģijas daļa – tā ļāvusi atrast jaunus sadarbības partnerus un stiprināt esošās attiecības. Arī “Anuga 2025” laikā plānojam paplašināt starptautisko sadarbību, īpašu uzmanību pievēršot Vācijas, Nīderlandes un Dienvidkorejas tirgiem. Tiekoties ar esošajiem un potenciālajiem klientiem, redzam, ka “Ķekava Foods” izceļas ar augstas kvalitātes produktiem, elastīgu pieeju partneriem un stratēģiski izdevīgu atrašanās vietu, kas nodrošina efektīvu loģistiku dažādos eksporta virzienos,” saka D. Olbaks.